• Jazda próbna 5.2

d a n e    w y j a z d u 28.17 km 0.00 km teren 01:18 h Pr.śr.:21.67 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
    Czwartek, 7 sierpnia 2008 | dodano: 09.08.2008

...aby wykonać wycieczkę nieco dłuższą.

Jeden dzionek pojechałem do pracy autkiem, gdyż pogoda była niestabilna, a ja, z braku komputerka, nie mogłem przewidzieć jej wystarczająco dokładnie. Jak się później okazało, podjąłem słuszną decyzję.

Kolejny dzionek był już pogodny i radosny, więc nic nie stało na przeszkodzie, aby kontynuować jazdę próbną. Potwierdziła ona większość spostrzeżeń z poprzedniego etapu, jednak dorzuciła też coś nowego.

Okazało się mianowicie, że możliwość przyłożenia wektorka także w dotychczas nieużywanym wycinku obrotu korby, a co za tym idzie korzystanie z dotychczas nieużytecznych grup mięśni, ułatwia znacznie i przyspiesza jazdę pod wiatr / górkę przy nieznacznym wzroście tętna, a więc i wysiłku ogólnego. W sumie ciekawe, ale można się było spodziewać.

Znalazło się też jedno negatywne spostrzeżenie. Otóż: bazując na wynikach prostych doświadczeń dokonanych w domu w czasie montażu pedałków / zatrzasków, zdecydowałem się skorzystać z podkładek pod zatrzaski, dołączone do nich na okoliczność dostosowania wysokości ich montażu do charakteru współpracy podeszwa - pedałek. Dłuższa jednak jazda wykazała, że w trakcie podciągania pedałka między nim a podeszwą pojawia się niewielki, ale kłopotliwy luz. Zdecydowałem się więc usunąć owe podkładki. Kolejne testy "na sucho" wykazały, iż zatrzaski nadal powinny pracować prawidłowo. Jednak aby się ostatecznie przekonać, potrzebna będzie kolejna jazda próbna...